آیا فرزند شما دیابت دارد؟

16نوامبر 2020 - بیش از 34 میلیون آمریکایی با دیابت زندگی می کنند و بسیاری از آنها کودک و نوجوان هستند. بر اساس مطالعه ای که اوایل سال جاری توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها انجام شد، موارد دیابت نوع 1 و 2 در ایالات متحده در حال افزایش است.

در این مقاله دکتر Ana Creo، متخصص غدد کودکان در کلینیک مایو، توضیح می دهد که والدین باید از چه علائم و نشانه هایی آگاه باشند.

دیابت یکی از شایع ترین بیماری های مزمن در بین کودکان و نوجوانان است.

دکتر Creo، می گوید: در حال حاضر تعداد کودکان بیشتری با دیابت نوع 1 در مقایسه با دیابت نوع 2 وجود دارد، اما نرخ هر دو در حال افزایش است. به طور کلی، چاقی در کودکان در حال افزایش است، بنابراین قطعاً در ابتلای کودکان به دیابت نوع 2 نقش دارد. در مورد دیابت نوع 1 نیز به طور کلی ، بیماری های خودایمنی در کودکان در حال افزایش است.

جوانان مبتلا به دیابت، بیشتر در معرض خطر چالش های سلامتی در طول زندگی خود هستند. توانایی تشخیص علائم و نشانه های بیماری می تواند به تشخیص زودهنگام و در نهایت شانس نتیجه ی بهتر بیماران کمک کند.

دکتر Creo توضیح داد که والدین باید به وجود علائم این دو بیماری در کودک خود توجه کنند. اگر بخواهم دو مورد از شایع تر علائم مربوط به دیابت را انتخاب کنم، به استفاده ی بیشتر از دستشویی و تشنگی واقعاً زیاد اشاره می کنم. گاهی کودکان همچنین ممکن است وزن کم کنند، زیرا آنها بدون انسولین قادر به ذخیره آنچه که می خورند در بدنشان نیستند، بنابراین کاهش وزن می تواند ویژگی دیگری از این بیماری باشد.علائم دیابت نوع 1 در جوانان به سرعت گسترش می یابد. در حالی که، علائم دیابت نوع 2 در طول زمان ظاهر می شود و غالبا بیماری وقتی شناسایی می شود که عوارض آن آغاز شده است.

منبع:

https://medicalxpress.com/news/2020-11-child-diabetes.html